19 March 2008

Oua de Pasti vopsite cu hartie creponata


Pentru aceasta metoda de vopsire a oualor avem neaparat nevoie de manusi de cauciuc. Trebuie sa lucram cu atentie, altfel exista pericolul de a pata masa de lucru(si obiectele din jur), iar aceasta vopsea nu iese decat cu ....foarfeca :( E bine deci sa folosim multe ziare sau alte hartii pentru a proteja masa de lucru.

Ouale trebuie sa fie la temperatura camerei.Se spala cu apa si detergent de vase si se clatesc bine de tot. Se pun la fiert in apa cu putina sare. Dupa ce au inceput sa fiarba se mai lasa 20min la foc domol.Ouale se pastreaza in apa in care au fiert pana la vopsire.

Intre timp taiem hartia creponata in fasii de 0.5 cm.Pentru a umezi hartia creponata eu am folosit o sticla de plastic cu pulverizator, in care am introdus otet de mere.
Luam oul (care trebuie sa fie cat mai cald, chiar fierbinte-depinde cat suporta fiecare :)) il pulverizam cu putin otet, apoi imbracam oul in fasii divers colorate(fiecare fasie trebuie sa aiba 2-3 straturi de hartie). Pentru a fixa hartiile, le mai pulverizam cu otet din cand in cand. La final putem sa mai umezim putin oul( care e deja bine "imbracat" in hartii:)) cu putin otet. Se aseaza oul pe o tava(protejata cu ziare) si se lasa cateva minute.


E bine sa verificam din cand in cand,pentru a nu iesi culori prea inchise. Daca se doresc culori pastel atunci e bine ca fasiile sa nu aiba prea multe straturi de hartie. La final se indeparteaza hartia si ouale se ung cu ulei pentru luicu.

Oua Pasti 2007
Oua Pasti 2008

17 comments:

  1. Superbe, Lily!
    Hartia creponata ai cumparat-o de la librarie?

    ReplyDelete
  2. Da, hartia am cumparat-o de la librarie. Nu este romaneasca hartia. E made in Cehia :))

    ReplyDelete
  3. Uf, atunci o sa caut si eu made in Cehia... Mercik. Muuuah!

    ReplyDelete
  4. Absolut minunata reteta de vopsit, chiar ma saturasem de eterna vopsea, sunt mult mai frumoase asa cum le-ai facut tu. Am sa incerc si eu si daca ies bine le postez de Pasti :-)

    ReplyDelete
  5. Lily, ce metoda super... Am sa o folosesc si eu la oua, anul acesta.
    Paste Fericit!

    ReplyDelete
  6. Ginette ma bucur ca-ti place ideea! Si eu am descoperit-o anul trecut , pe cand cautam noi metode de a vopsi ouale :)) Eu voi mai vopsi oua si de Pastele ortodox(suntem o familie mixta, din puncte de vedere al religiei) si voi folosi tot aceasta metoda. Vreau totusi sa incerc sa vopsesc cateva oua intr-o singura culoare, tot cu hartie creponata, pentru ca se obtin culori intense si cu o grafica deosebita.

    ReplyDelete
  7. Moaaaamaaa, ce frumoase sunt!!! O sa vopsesc si eu oua pentru Pastele ortodox cu hartie creponata!! Lily... numai cuvinte de admiratie din partea mea!! :)

    ReplyDelete
  8. Lily am incercat un ou sa vad cum imi iese. Si mi-au iesit ff pale culorile :(( Pe alocuri a ramas chiar alb... ( si l-am lasat vreo 2 ore nu cateva minute cum spui tu..)

    Ce am gresit oare? Sa pun mai mult de 3 fasii/strat? Cred ca hartia mea nu e buna ca a ata :(( (desi pe maini m-am colorat :D)

    ReplyDelete
  9. Acuma incerc si eu...Am trimiso pe sora mea dupa hartie creponata ^_^ Sper sa iasa la fel de frumoase ca ale tale. Multumesc pt idee

    ReplyDelete
  10. Sunt frumoase,am sa incerc si eu anul acesta cu hartie creponata.Imi ieseau si mie ouale asa colorat(multicolore)dar cu o hartie speciala pe care erau imprimate diverse culori si se invelea oul fier in ea,apoi il bagam intr-un ciorap si il mai lasam pe foc inca 1 minut.Aceata hartie se gasea si se gaseste la plicuri in comert.Stiam si eu de hartie creponata dar nu stiam sa le fac in multe culori,mersi pt.idee...am sa fac si eu anul acesta....:*:*;)

    ReplyDelete
  11. O idee minunata... dar te mai intreb ceva "cum sa fac si late modele pe ouale rosii ?"?

    ReplyDelete
  12. superbeeee...am sa incerc si eu de pastele acesta sa le fac cu hirtie creponat(chiar daca nu sunt sigura ca ar fi o hirtie mai speciala)locuesc intr-o tara araba si nu gasesc vopsea, e buna venita ideea asta.anu trecuta le-am vopsit cu vopsea alimentara care se foloseste la acadele si nu am fost multumita de rezultat,sper a ma multumeasca metoda asta,o sa va scriu dupa ce am rezultatu final...UN PASTE FERICIT TUTUROR...

    ReplyDelete
  13. Deci am ramas fara cuvinte...........bv....sper sa mai gasesti si alte moduri ingenioase de a vopsi oua.....pwp

    ReplyDelete
  14. Buna eu impreuna cu tatal meu avem o traditie in familie din mosi stamosi :sa vopsim ouale cu hartie creponata

    ReplyDelete
  15. waw,am ramas frumos impresionata,am sa fac si eu de Pasti.sa vad daca-mi iese

    ReplyDelete
  16. te rog frumos fac film,eu sunt surd-mut. nu stiu cum fac oua de Pasti vopsite cu hartie creponata

    ReplyDelete
  17. Edith, gasesti hartie creponata la Opitec, marca germana :)

    ReplyDelete

"Cooking is like love. It should be entered into with abandon or not at all." HVH

Welcome to my blog !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...