15 November 2007

Prajitura inteligenta(care se separa in 3 straturi)


Ingrediente:

8 oua, 1 litru lapte, 250 gr unt sau margarina, 300 gr zahar tos, 10 lg faina, 50 gr zahar vanilat.


Untul , zaharul si 5 lg lapte se pun pe foc pana se topeste zaharul. Dupa ce se raceste, se adauga galbenusurile frecate, faina si laptele, amestecand tot timpul. Albusurile se bat spuma separat si se adauga la compozitie amestecand usor de sus in jos.Toata compozitia se toarna intr-o tava (tapetata cu ulei si faina sau cu hartie de copt). Se coace la 175 grade C, 50-60 min.Cu 5 minute inainte de a fi scoas din cuptor se da focul mai tare pt a se rumeni deasupra. Imediat dupa ce se scoate din cuptor se pudreaza cu zahar vanilat. Se taie rece.

Se poate observa ca aceasta prajitura isi formeaza singura 2 straturi de blat si unul de crema in mijloc.

34 comments:

  1. Ok,dar praful de copt nu l-ai pus prajitura cum a crescut.

    ReplyDelete
  2. La aceasta prajitura nu se foloseste praf de copt!

    ReplyDelete
  3. o alta prajitura ffffoarte buna!!!!te pupam

    ReplyDelete
  4. mie nu mi-a iesit.nu s-au separat straturile

    ReplyDelete
  5. e foarte important ce tava folosesti!
    trebuie tava dreptunghiulara (de friptura)!!!

    ReplyDelete
  6. ma gandeam ca la 1 l lapte si asa putina faina, nu o sa imi iasa si cand am scos din cuptor, surpriza, exat 3 straturi, la fel ca in poza

    ReplyDelete
  7. nu ai specificat daca laptele il folosim rece sau cald

    ReplyDelete
  8. foarte ,foarte ,foarte buna !!!
    am facut-o si eu si a iesit PERFECTA
    multumim pt reteta

    ReplyDelete
  9. e o prajitura belea...se merita sa o faceti -dar sa aveti rabdare sa se raceasca!

    ReplyDelete
  10. Super reteta
    Am facut asa cum scrie si a iesit ca in poza ta (desi inainte sa o pun la cupt ....nu credeam ca iese ceva ,era foarte subtire compozitia )

    :)

    ReplyDelete
  11. Stiu prajitura....ca o facea mama acasa , si e f buna . Rog pe cineva sa ma lamureasca si pe mine cat inseamna 10 lg de faina pt ca vreau sa o fac pt sarbatori .

    ReplyDelete
  12. 10 lg inseamna 10 linguri. Cand ma refer la lingurite folosesc prescurtarea lgt.

    ReplyDelete
  13. tava dreptunghiulara ..........e buna cea de la aragaz?sau trebuie una mai mica ?

    ReplyDelete
  14. tot eu .........cand spun cea de la aragaz ma refer la cea dreptunghiulara nu la cea patarata!

    ReplyDelete
  15. Eu nu folosesc niciodata tava de la aragaz la prajituri(blaturi).
    Tava in care am copt aceasta prajitura are dimensiunile: 29 cm/20 cm.

    ReplyDelete
  16. e foarte buna prajitura. am facut-o de multe ori

    ReplyDelete
  17. n-am crezut ca iasa cand am pus-o la cuptor dar cand a fost gata...surpriza..... trei straturi foartte buna prajitura mersi lily

    ReplyDelete
  18. este o prajitura f buna pe care am facut-o acum multi ani.doina

    ReplyDelete
  19. foarte buna....excelenta! mersi lyli. te pup!

    ReplyDelete
  20. mie nu mi-a iesit..s-a taiat, ce-oi fi gresit?

    ReplyDelete
  21. laptele trebuie fiert sau crud
    ?

    ReplyDelete
  22. laptele trebuie pus rece

    ReplyDelete
  23. e super buna!mi-a iesit la fel ca tie mai vreau si alte retete de-ale tale

    ReplyDelete
  24. TE FELICIT PENTRU ACEST BLOG.IMI PLACE SI MIE ENORM DE MULT SA GATESC,DAR SUNT INCA INCEPATOARE...AS VREA SA STIU DACA CUMVA AI MANCAT SAU AUZIT DE O PRAJITURA NUMITA "MARLENKA".AM MANCAT-O ANUL TRECUT LA SOVATA SI MI-A PLACUT ENORM DE MULT...AM REGASIT-O INTR-UN BOWLING IN CONSTANTA IN MENIU SI AM LUAT-O DAR AS FI VRUT SA O FAC SI EU ACASA...AM CAUTAT RETETA DE MAI MULTE ORI BA CHIAR AM GASIT O RETETA PE CARE AM INCERCAT-O DAR NU A FOST NICI PE DEPARTE CEEA CE AM MANCAT EU...ITI MULTUMESC.PUP

    ReplyDelete
  25. Am incercat sa o fac si a iesit buna

    ReplyDelete
  26. am facut-o e foarte buna,daar s-a lasat cind am scoso din cuptor

    ReplyDelete
  27. Cumnata-mea a masurat cu lingura faina si nu i-a iesit, drept pentru care eu am pus 225g faina si mi-a iesit o minune.Lily, eu am varsat o lacrima cand am vazut pozele de la Revelionul pe care l-ai petrecut cu parintii tai,eu ma voi mai intalni cu ai mei doar Dincolo...Oricum,te felicit pentru tot ce faci,e minunat!

    ReplyDelete
  28. foarte buna prajitura

    ReplyDelete
  29. foarte buna prajitura a iesit asa cum ai aratat in 3 straturi

    ReplyDelete
  30. multumim pentru retete sunt irina din arges si sunt foarte multumita de reteta prajiturii inteligenta

    ReplyDelete
  31. laptele se pune rece!

    ReplyDelete
  32. laptele ca si celelelte ingrediente se pun la temperatura camerei

    ReplyDelete
  33. am bagat-o acum la cuptor...sunt curioasa sa vad daca imi iese ca am pus laptele la sfarsit(uitasem de lapte:) )

    ReplyDelete
  34. a iesit exact ca in poza si dupa ce sa racit am mancat tot

    ReplyDelete

"Cooking is like love. It should be entered into with abandon or not at all." HVH

Welcome to my blog !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...