10 October 2007

Pasta de lapte praf

Mentionez ca aceasta reteta nu este copiata de undeva , e pur si simplu o incercare reusita de pasta dulce pt modelat, intr-un moment in care aveam nevoie urgent de ornamente!

INGREDIENTE: foto 1

MIERE(preferabil mierea de salcam-este cea mai deschisa la culoare)LAPTE PRAF

Nu am trecut cantitatile si asta pt ca fiecare stabileste cat doreste sa faca.

Metoda de preparare e simpla:

Se pune intr-un castronel o lingurita de miere(sau cat doreste fiecare, dar la inceput va sfatuiesc sa incercati asa , pentru a vedea cate ornamente puteti realiza folosind asa o cantitate mica!) foto 2

Apoi adaugati treptat lapte praf, incepand cu o lingurita plina, si amestecati bine. foto3 si 4

Se adauga lapte praf pana pasta se poate framanta bine in mana.foto 5 si 6



O PASTA DE O CONSISTENTA ASEMANATOARE SE POATE OBTINE INLOCUIND MIEREA CU ENERGIZANT SAU SERBET!

E adevarat ca mierea,energizantul si serbetul au preturi diferite, asa incat fiecare hotaraste care varianta i se pare mai potrivita!Metoda de preparare este aceeas, insa trebuie sa adaugati laptele praf TREPTAT, pentru ca daca e prea mult pasta se intareste prea tare!!!!!!!!

Tot in imaginile de mai sus am incercat sa realizez unui trandafir fara ustensile speciale.Se poate si asa, dar e adevarat ca e mai rapid atunci cand ai aceste ustensile Am facut mai multe bilute din pasta de diverse marimi, in ordine crescatoare.Una dintre ele am alungit-o in forma de lacrima.Apoi am luat cate o biluta, am asezat-o intre 2 folii de plastic mai groase, si am intrins-o folosind dosul unei linguri. Am asezat pe bila in forma de lacrima petala dupa petala, in asa fel incat sa se"imbratiseze"una pe alta La final am infipt trandafirul intr-o scobitoare pentru a se usca.

Tehnica realizarii unui trandafir pas cu pas este postata si aici.

24 comments:

  1. Sincere felicitari pentru talentul si daruirea ta.
    Am incercat sa fac un om de zapada din pasta de lapte praf cea cu miere dar insa mi s-a "lasat".
    Cand am framintat-o am obtinut o consistenta numai buna de modelat.
    Unde gresesc? Astept cu mare interes satul tau.
    Craciun fericit.
    Multumesc.

    ReplyDelete
  2. Sophia incearca sa lasi putin pasta sa se inatreasca inainte de a modela.Cred ca de vina e laptele praf care difera foarte mult de la o firma producatoare la alta. Lasa pasta sa stea cam 10-15 min apoi incearca din nou.Sau poti sa mai pui lapte praf cate putin.Dar daca tu simit ca ai pus deja suficient lapte praf atunci singura solutie este sa lasi putin pasta sa se intareasca. Daca faci trandafiri, de exemplu, poti face petalele si pe ele sa le lasi putin la intarit inainte de a forma trnadafirul.Bafta multa! Si nu te lasa, trebuie sa reusesti! Un Craciun Fericit si tie!

    ReplyDelete
  3. i love your flower but I don't understand your language. how i can translate your recipes?

    ReplyDelete
  4. lily, super totul blog-ul, continutul totul!!!!!!
    am incercat sa fac si eu pasta de lapte praf, in incercarea de a gasi o alternativa fondantului de wilton care mi se parea cam scump.nu mi-a iesit !!!!! desi parea totul atat de simplu... pasta nu era pasta. se faramitza la orice miscare. nu se putea intinde. asa ca niste fire de nisip. sa fie oare laptele praf? care nu era destul de fin?exista si mai fin? eu nu locuisc in romania, si mi-au trimis parintii in pachet lapte praf dar DR. Oetker. sa fie asta oare raspunsul? tu ce lapte praf folosesti? inca odata felictari pt creatiile tale. ai o mana de aur. multumesc pt tot.

    ReplyDelete
  5. Lily,superb tot ce faci,sunt impresionata de creatiile minunate realizate de tine,ai maini de aur,multumesc ca le impartasesti cu noi!!!
    La cat mai multe,
    Cu bine,Babita

    ReplyDelete
  6. draga lily,
    ma numesc dora de pe site-ul culinar.ro...voiam sa-ti cer un sfat...in sensul ca am incercat pt prima oara pasta de lapte praf...aflandu-ma in Ro...am folosit mierea de salcam si lapte praf darling...dar mi-a iesit o pasta dura, ca nisipul...imi poti spune ce marca de lapte praf folosesti tu...si daca treb rasnit laptele praf...
    multumesc pt atentie si anticipat pt raspunsul tau...
    te pup ...si sincere felicitari pt ultimul tau tort dedicat mamei tale....LA MULTI ANI!si numai bine!

    ReplyDelete
  7. Foarte frumoase toate ornamentele! Dar ma intereseaza cu ce colorezi pastadin lapte!

    ReplyDelete
  8. D-NA LILY FELICITARI PTR TOT CE VA IESE DIN MIINILE SI IMAGINATIA D-VOASTRA, si eu va intreb ce fel de lapte praf folositi ptr flori si mai am o rugaminte va rog sa ma ajutati cu o adresa sigura de unde as putea achizitiona si eu ustensile de ornat de la WILTON si daca se gasesc in ARAD o adresa ceva ptr ca eu sunt din CERNAVODA /CT DAR am baiatul casatorit de 2 ani in ARAD.....va multumesc si va urez un CALDUROS LA MULTI ANI

    ReplyDelete
  9. Mioara, multumesc pentru aprecieri! Ustensile Wilton gasesti aici http://www.bbsuperimport.com/ro/. Comanda se face online sau la telefon.Firma este din Sovata.

    ReplyDelete
  10. Draga mea esti minunata si ai un talent remarcabil.Am si eu 2 intrebari: Despre ce fel de ustensile este vorba? Cum arata si de unde le pot cumpara ? Multumesc mult. Alina

    ReplyDelete
  11. BUNA ! SUNT SORINA SI DORESC SA TE FELICIT PENTRU TOT CE FACI SI CAT DE MULT AJUTI PE TOATA LUMEA SI NE FACI SA NE FIE DRAG SA FACEM O PRAJITURA ,DEOARECE FACI CA TOTUL SA PARA ATAT DE SIMPLU ! AS DORI SA TE INTREB DACA PASTA DE LAPTE PRAF POATE FII FACUTA SI CU ZAHAR PUDRA IN LOC DE MIERE( FIUL MEU FIIND ALERGIC LA POLEN,SI CRED CA SUNT SI ALTE PERSOANE IN ACEEASI SITUATIE }SI CARE AR FII METODA DE EXECUTIE?

    ReplyDelete
  12. Buna Sorina,
    Asa cum am spus si in reteta , poti sa folosesti cu succes serbet(sau energizant) in loc de miere. Pur si simplu il framanti impreuna cu lapte praf :). Aceste produse inlocuitoare pot fi gasite cu siguranta in hipermarketuri(eu le-am gasit in Kaufland).
    Mult succes!

    ReplyDelete
  13. Doamna Lili as vrea si eu sa va intreb ce marca de lapte praf folositi dar vad ca v-au mai intrebat doua fete si nu le-ati raspuns.Oricum multumesc.Alina

    ReplyDelete
  14. Laptele praf pe care il folosesc eu este cumparat din Arad,ambalat(la 500 gr sau 1 kg)) de S.C.Delicatese SRL. Aceasta firma are o alimentara in centrul Aradului. E un lapte praf foarte fin si dulce.

    ReplyDelete
  15. unde in arad lily ca as vrea sa imi cumpre frate-mio

    ReplyDelete
  16. Alimentara o gasesti pe str. Metianu, vizavi de hala din P-ta Catedralei.

    ReplyDelete
  17. Am facut si eu un tort cu pasta de lapte. E cea mai usoara pasta, nu inteleg cum nu va iese ca eu am incercat mai multe marci de lapte. Se poate pastra si la frigider citeva zile, apoi o scoateti si o incalziti framintind pina devine buna de modelat.

    ReplyDelete
  18. buna lily, azi noapte am stat pana tarziu sa iti admir bunatatile,am ramas atat de placut surprinsa de ceea ce poate sa faca mana unui om incat am incercat si eu azi un tort de ciocolata cu glazura si vestita pasta de lapte praf...tortul a iesit super la fel si glazura8pentru prima data)dar florile din pasta s-au lasat putin cat inca erau la frigider,iar odat scoase aproape de tot.sa fie laptele de vina?mi se parea nisipos...multumesc inca odata pentru retete si idei

    ReplyDelete
  19. duminica este ziua tatei o sa fac un tort si voi incerca sa fac trandafirasii acestia pentru decor sunt superbi

    ReplyDelete
  20. Am incercat sa fac decoratiuni din pasta de lapte praf, dar se lasa mereu,chiar daca pun atat de mult lapte praf incat abia pot sa o framant. Stiti cumva care ar fi cauza si cum as putea sa remediez problema? Multumesc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. eu am patit la fel ,nu stiu de ce :(

      Delete
  21. obanceacristina@yahoo.comMay 17, 2011 at 9:14 AM

    Buna,
    Imi plac f mult toate torturile dvs. Vreau sa incerc sa fac si eu pasta de lapte praf, dar as vrea sa stiu cum incorporati colorantul in ea. Am vazut ca este pasta, acest colorant wilton (mi-am comandat si eu si astept sa vina). Este greu de incorporat, sau se inmoaie?

    ReplyDelete
  22. BUNA.
    Imi plac foarte mult torturile tale.
    Am incercat si eu sa fac trandafirii din pasta de lapte praf .
    Mi-au iesit si ma bucur foarte mult! pana sa iti descopar blogul, ii cumparam de la cofetarie, insa acum ii pot realiza si singura!
    Multumesc mult!

    ReplyDelete
  23. Buna,
    am si eu o intrebare:
    crezi ca se poate face si cu lapte praf instant (asa fulgi) nu pudra.
    aici unde locuiesc (State), e ft scump laptele praf pudra. am sa caut si in alte magazine, insa deocamdata nu am gasit.

    multumesc

    Lumi

    ReplyDelete

"Cooking is like love. It should be entered into with abandon or not at all." HVH

Welcome to my blog !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...